Тел./факс: (044) 280-89-92,
Тел. (044) 222-55-11,
(044) 227-55-11
E-mail: dmitro@zabavsky.kiev.ua, office@zabavsky.kiev.ua 01010, м. Київ,
вул. І.Мазепи, б. 11а,
офіс 21, 3 поверх

*Всі поля обов'язкові для
заповнення

27.04.15

З метою популяризації якісної музики серед молоді, старшим партнером Адвокатської контори ДМИТРОМ ЗАБАВСЬКИМ прийнято рішення стосовно фінансової підтримки щорічного міжнародного дитячого джазового фестиваля "Jazz над морем"....

04.12.12

04 грудня 2012 року призначено нового керівника Представництва Адвокатської контори ДМИТРА ЗАБАВСЬКОГО в АР Крим. Дану посаду посіла ...

01.07.12

01 липня 2012 року в м. Сімферополі по вул. Жуковського, буд. 31 відкрився офіс Представництва Адвокатської контори ДМИТРА ЗАБАВСЬКОГО в АР Крим ...

02.04.12

Адвокатська контора ДМИТРА ЗАБАВСЬКОГО переїхала в новий офіс в історичному центрі Києва ...

Всі новини

Ексклюзивна пропозиція

В період з 29.04.2015 року по 25.05.2015 року Ви маєте можливість подати заявку на БЕЗКОШТОВНУ реєстрацію підприємства в будь якому районі м. Києва!

Професійні адвокати чи звичайні юристи?

Починаючи з листопада 2012 року фізичних та юридичних осіб захищатимуть лише АДВОКАТИ, а не звичайні юристи, які мають юридичну освіту та відповідне доручення!

Допомога дітям

Партнерами Адвокатської контори ДМИТРА ЗАБАВСЬКОГО було прийнято рішення взяти за мету надання підтримки різноманітним заходам, пов’язаним з розвитком дитячої творчості.

Всі анонси
«Чесний суддя засуджує злочин, а не злочинця».
(Луцій Анней Сенека)

«Правосудие стоит дорого, а не правосудие еще дороже»
(А.В. Бельянский)

«Некоторые неписаные законы сильнее всех писаных.»
(Сенека Старший)

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Повернутися в розділ "Наші публікації"

Розробка проектної документації на відведення земельної ділянки

Яка процедура і вартість розробки проектної документації на відведення земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру?

Порядок розробки проектної документації на відведення земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру регулюються Цивільним і Земельним кодексами України, законами України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про планування і забудову територій», «Про землеустрій», постановами Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 677 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», від 9 вересня 2009 р. № 1021 «Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі», від 18 серпня 2010 року № 749 «Про затвердження Тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера земельній ділянці», від 31 березня 2004 р. № 427 «Про затвердження Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів», наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 43 від 04.05.1999 р. «Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі», іншими нормативно-правовими актами прийнятими відповідно до вказаних законів.

Як визначено ст.116 ЗК України, громадяни та юридичні особи, в тому числі підприємці набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування врегульований ст.123 ЗК України, згідно ч.1 якої передбачено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону; надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).

Таким чином підприємець, який зацікавлений в отриманні земельної ділянки в оренду для ведення підприємницької діяльності із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, має звернутись з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації. У клопотанні підприємець маж зазначити орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додати графічні матеріали, на яких зазначити бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, та додати письмову згоду землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки).

Орган державної влади чи місцевого самоврядування, до якого необхідно звернутись із вказаним клопотанням визначається на підставі ст.122 ЗК України.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає підприємцю дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Відповідно підприємець отримавши дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у формі рішення відповідного органу державної влади чи місцевого самоврядування, має укласти договір про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, в якому визначити умови, строки і вартість розроблення проекту землеустрою, з ліцензованим виконавцем цих робіт відповідно до типового договору, затвердженого Постановою КМ України від 04.03.2004 року № 266 «Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки».

Загальна вартість робіт визначається сторонами у договорі згідно з протоколом погодження договірної ціни на виконання робіт (додаток 3), що складається на підставі погодженого сторонами кошторису на виконання робіт (додаток 4) до Типового договору.

На практиці ліцензовані виконавці проектних робіт, не зовсім обґрунтовано визначають в договорі загальну вартість робіт, тому необхідно з обережністю ставитись до визначення ціни робіт та її обґрунтованості, детально все перевіряючи.

Порядок розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затверджений постановою КМ України від 26.05.2004 року № 677.

Пунктом 6 якого передбачено, що проект відведення земельної ділянки розробляється на основі завдання, яке підприємець надає ліцензованому виконавцю та затверджує, що є невід'ємною частиною договору на проведення відповідних робіт. До договору підприємець має додати також вихідну документацію, необхідну для розроблення проекту землеустрою.

Форма завдання визначається у додатку до Типового договору, затвердженого Постановою КМ України від 04.03.2004 року № 266 «Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки».

Виконавець у встановлений договором строк розробляє проект землеустрою, який включає текстові та графічні матеріали, обов'язкові положення, встановлені завданням на розроблення проекту, інші дані, необхідні для вирішення питання щодо відведення земельної ділянки, вимоги до складу, змісту та оформлення якого встановлюються нормативно-технічною документацією із землеустрою.

Після розроблення проекту землеустрою, даний проект підприємець має подати до органу державної влади чи місцевого самоврядування, який прийняв рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою для погодження документації із землеустрою Комісії з розгляду даних питань, яка утворена районною та міською держадміністрацією - у районах і мм. Києві та Севастополі, міською радою - у містах обласного значення.

Проте перед тим, як підприємець подасть проект землеустрою на погодження Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, він має присвоїти кадастровий номер земельній ділянці у порядку передбаченому Тимчасовим порядком присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2010 року № 749.

Відповідний орган державної влади чи місцевого самоврядування згідно ч.4 ст.123 ЗК України подає даний проект землеустрою до Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, яка протягом трьох тижнів з дня одержання проекту надає відповідному органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування свій висновок щодо погодження проекту або відмови у його погодженні. У разі відмови у погодженні проекту він повертається заявнику у зазначений у цій частині строк. Підставою відмови у погодженні проекту може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається Комісією до відповідного органу земельних ресурсів для здійснення такої експертизи відповідно до закону з одночасним інформуванням підприємця. Оплата послуг з проведення обов'язкової державної експертизи проекту землеустрою здійснюється підприємцем на підставі ст.7 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації».

Результати роботи комісії оформлюються у разі відсутності зауважень членів комісії висновком про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Після одержання позитивного висновку державної експертизи проект відведення земельної ділянки розглядається сільською, селищною, міською радою, районною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією та затверджується ними або в установленому порядку подається до інших органів, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок, зокрема обласній державній адміністрації, Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласні, районній раді, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінету Міністрів України.

Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності);

надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Порядок присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці

Порядок присвоєння кадастрового номера земельній ділянці регулюється на сьогодні Тимчасовим порядком присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2010 року № 749, згідно пункту 10 та 10-1 якої кадастровий номер земельної ділянки визначається за результатами складення документації із землеустрою до її погодження та прийняття рішення про надання земельної ділянки у власність (користування) в установленому порядку.

Отже, одразу після розроблення ліцензійним виконавцем проекту землеустрою, підприємець до подання проекту на розгляд Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою з метою визначення кадастрового номера земельної ділянки має подати до територіального органу Держземагентства за місцем розташування земельної ділянки наступні документи :

заяву про визначення кадастрового номера земельної ділянки;

копію паспорта;

документацію із землеустрою, яка містить документи, зазначені в підпунктах 4 і 5 пункту 9 цього Тимчасового порядку (цей пакет документів, як правило, готує ліцензований виконавець проектних робіт);

файл обміну даними про результати робіт із землеустрою в електронному вигляді, який складається на кожну земельну ділянку та оформлюється відповідно до вимог, установлених Держземагентством (обмінний файл готує ліцензований виконавець проектних робіт);

копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера);

документи про внесення плати за перевірку обмінного файла.

Протягом трьох робочих днів з дня надходження вказаних документів територіальний орган Держземагентства перевіряє документацію із землеустрою на відповідність умовам надання земельної ділянки щодо її цільового призначення, оцінки, кількісних та якісних характеристик згідно із дозволом на розроблення документації із землеустрою; дані обмінного файла - документації із землеустрою; дані про земельну ділянку - черговому кадастровому плану і за результатами перевірки у разі відповідності даних, визначених абзацом першим цього пункту, визначає кадастровий номер земельної ділянки з урахуванням пунктів 8 і 9 цього Тимчасового порядку та вносить до обмінного файла відомості про кадастровий номер земельної ділянки; складає в електронній (цифровій) формі з використанням автоматизованої системи протокол проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файла в частині відповідності даних, визначених абзацом першим цього пункту; передає до державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» - адміністратора автоматизованої системи обмінний файл та протокол проведення перевірки через засоби електрозв'язку.

В свою чергу адміністратор автоматизованої системи здійснює протягом п'яти робочих днів з дня надходження документів перевірку обмінного файла щодо відповідності вимогам, установленим до його структури, змісту та формату; відповідності вимогам, установленим до структури кадастрового номера земельної ділянки; відповідності структурних елементів кадастрового номера земельної ділянки даним індексної кадастрової карти; відсутності дублювання кадастрового номера земельної ділянки.

Вносить дані обмінного файла до автоматизованої системи, - у разі відсутності зауважень до обмінного файла та про результати перевірки обмінного файла до складеного територіальним органом Держземагентства протоколу проведення перевірки та повертає його через засоби електрозв'язку територіальному органу Держземагентства.

Територіальний орган Держземагентства після отримання від адміністратора автоматизованої системи протоколу проведення перевірки у разі відсутності в протоколі проведення перевірки зауважень до документації із землеустрою та обмінного файла - не пізніше наступного робочого дня робить на титульному аркуші документації із землеустрою, матеріалах документації із землеустрою, що містять графічне зображення земельної ділянки, відомостях про координати поворотних точок меж земельної ділянки, їх частин, обмежень, угідь позначку, в якій зазначаються кадастровий номер, дати його визначення та внесення відомостей до автоматизованої системи, прізвище та ініціали посадової особи, що зробила таку позначку, і ставиться її підпис або повертає у разі наявності зауважень до документації із землеустрою та обмінного файла у день звернення заявнику документацію із землеустрою без позначки та протокол проведення перевірки.

Відповідно до пункту 14-3 Тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера земельній ділянці кадастровий номер присвоюється земельній ділянці виключно після погодження документації із землеустрою та прийняття рішення про надання земельної ділянки у власність (користування) під час здійснення державної реєстрації земельної ділянки в Поземельній книзі в установленому порядку. Датою присвоєння кадастрового номера є дата відкриття Поземельної книги.

Ігор Коржук,
адвокат, партнер Адвокатської контори Дмитра Забавського,
адреса: 01010, м . Київ, вул. Івана Мазепи, буд. 11-а, оф. 21, 3 поверх,
тел./факс (044) 280-89-92, тел. (044) 227-55-11, 222-55.11.

Повернутися в розділ "Наші публікації"

  Головна | Команда | Партнери | Контакти
  Copyright © 2012. All rights reserved