Тел./факс: (044) 280-89-92,
Тел. (044) 222-55-11,
(044) 227-55-11
E-mail: dmitro@zabavsky.kiev.ua, office@zabavsky.kiev.ua 01010, м. Київ,
вул. І.Мазепи, б. 11а,
офіс 21, 3 поверх

*Всі поля обов'язкові для
заповнення

27.04.15

З метою популяризації якісної музики серед молоді, старшим партнером Адвокатської контори ДМИТРОМ ЗАБАВСЬКИМ прийнято рішення стосовно фінансової підтримки щорічного міжнародного дитячого джазового фестиваля "Jazz над морем"....

04.12.12

04 грудня 2012 року призначено нового керівника Представництва Адвокатської контори ДМИТРА ЗАБАВСЬКОГО в АР Крим. Дану посаду посіла ...

01.07.12

01 липня 2012 року в м. Сімферополі по вул. Жуковського, буд. 31 відкрився офіс Представництва Адвокатської контори ДМИТРА ЗАБАВСЬКОГО в АР Крим ...

02.04.12

Адвокатська контора ДМИТРА ЗАБАВСЬКОГО переїхала в новий офіс в історичному центрі Києва ...

Всі новини

Ексклюзивна пропозиція

В період з 29.04.2015 року по 25.05.2015 року Ви маєте можливість подати заявку на БЕЗКОШТОВНУ реєстрацію підприємства в будь якому районі м. Києва!

Професійні адвокати чи звичайні юристи?

Починаючи з листопада 2012 року фізичних та юридичних осіб захищатимуть лише АДВОКАТИ, а не звичайні юристи, які мають юридичну освіту та відповідне доручення!

Допомога дітям

Партнерами Адвокатської контори ДМИТРА ЗАБАВСЬКОГО було прийнято рішення взяти за мету надання підтримки різноманітним заходам, пов’язаним з розвитком дитячої творчості.

Всі анонси
«Знання законів звільняє від сплати балаканини адвокатів»
(Олена Ермолова)

«Закон могуч, но власть нужды сильнее.»
(В. Гете)

«Коли множаться закони і накази, росте число злодіїв і розбійників.»
(Шоу Б.)

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Повернутися в розділ "Наші публікації"

Про ринок земель

Коментуючи дану статтю насамперед слід зазначити, що запровадження офіційного ринку земель та необхідність прийняття Закону України «Про ринок земель» є не тільки прерогативою часу, а й визначена розділом Х «Перехідні положення» ЗК України одна із умов для зняття тимчасового мораторію на продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення.

З детального аналізу положень проекту Закону слідує, що в ньому основну увагу приділено саме ринку та обігу земель сільськогосподарського призначення, водночас зовсім мало приділено уваги правовому регулюванню обігу та ринку земель інших категорій, що в свою чергу викликає непорозуміння, оскільки проект Закону носить назву «Про ринок земель» то розуміється, що він мав би детально регулювати ринок земель усіх категорій без виключень.

Вважаємо недоцільною новелу в проекті Закону, якою до вже існуючих суб’єктів земельних правовідносин, віднесено як відчужувача та набувача земельних ділянок (прав на них) сільськогосподарського призначення Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів та його територіальні органи.

До повноважень якого згідно ст.15 ЗК України відносяться, зокрема, внесення пропозицій про формування державної політики у галузі земельних відносин і забезпечення її реалізації; координація робіт з проведення земельної реформи; ведення державного земельного кадастру, в тому числі державної реєстрації земельних ділянок; здійснення землеустрою, моніторингу земель і державного контролю за використанням та охороною земель; розроблення економічного і правового механізму регулювання земельних відносин, тощо.

Відповідно надання повноважень з розпорядження та набуття прав на землі державної власності даному органу викличе проблеми між органами, що будуть мати однакові повноваження з розпорядження землями державної власності, а також проблеми виникнуть із реєстрацією прав власності або користування на землі державної власності, оскільки орган державної влади, який є набувачем або відчужувачем прав на землю одночасно здійснює державну реєстрацію прав, погоджує та затверджує проектну та технічну документацію, проводить державну землевпорядну експертизу та здійснює державний контроль за використанням та охороною земель щодо цієї ж земельної ділянки.
Також не виправданою є норма ч.8 ст.10 проекту Закону згідно якої забороняється внесення права на земельну частку (пай) до статутних (складених) капіталів господарських товариств, оскільки п.14 розділу Х «Перехідні положення» ЗК України заборона внесення права на земельну частку (пай) до статутних капіталів господарських товариств має тимчасовий характер та діє до набрання чинності законами України про державний земельний кадастр та про ринок земель.

Не зовсім коректним є обмеження щодо набуття у власність земель сільськогосподарського призначення, зокрема фермерськими господарствами та державою в особі центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, оскільки згідно ст.80 ЗК України суб'єктами права власності на землю, в тому числі є юридичні особи - на землі приватної власності, та держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.
Відповідно ст.82 ЗК України визначає, що набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності можуть юридичні особи, які засновані громадянами України або юридичними особами України, а ст.84 зазначає, що право державної власності на землю набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, державних органів приватизації відповідно до закону.

Таким чином обмеження щодо набуття у власність земель сільськогосподарського призначення виключно фермерськими господарствами та державою в особі центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, не зовсім узгоджується з нормами ЗК України, тим більше, що в Україні вдосталь юридичних осіб різної організаційно-правової форми, видом підприємницької діяльності яких є товарне сільськогосподарське виробництво.

Нововведений інститут переважного права на придбання земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та особистого селянського господарства, що перебувають у власності громадян та юридичних осіб, або прав на неї, про який йде мова в ст.19 проекту Закону, також призведе до застою ринку земель, оскільки держава та органи місцевого самоврядування не мають такої кількості грошових коштів, які могли б забезпечити придбання ними у свою власність відповідних земельних ділянок з урахуванням тієї маси пропозицій на ринку землі, яка з’явиться після набуття чинності даним законом, натомість фактично вся сільськогосподарська земля перебуває у оренді сільськогосподарських підприємств різної організаційно-правової форми, які не мають прав на придбання у власність земель відповідної категорії згідно ч.1 ст.10 проекту Закону.

Отже проект Закону України «Про ринок земель» в першу чергу покликаний на організацію в України ефективної оренди та користування землі, а не ефективної організації і функціонування ринку земель, як про це зазначено в преамбулі даного проекту.

Ігор Коржук,

адвокат, партнер Адвокатської контори Дмитра Забавського,
адреса: 01010, м . Київ, вул. Івана Мазепи, буд. 11-а, оф. 21, 3 поверх,
тел./факс (044) 280-89-92, тел. (044) 222-55-11, 227-55-11

Повернутися в розділ "Наші публікації"

  Головна | Команда | Партнери | Контакти
  Copyright © 2012. All rights reserved